Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv střídavé péče na školní úspěšnost dítěte na prvním stupni základní školy
Dvořáková, Kateřina ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tématem diplomové práce je vliv střídavé péče na školní úspěšnost dítěte. V teoretické části popisuji současnou rodinu a její základní funkce. Mapuji situaci v legislativě v České republice, zabývám se okolnostmi, jak rozhodují české soudy o svěření dětí do péče po rozvodu rodičů, zda se počet dětí žijících ve střídavé péči zvyšuje. Zajímá mne, zda soudy rozhodují v zájmu dítěte. V další části se zaměřuji na definování školní úspěšnosti a chování žáka mladšího školního věku. Naznačuji faktory, které mohou mít vliv na školní úspěch. V praktické části prezentuji výsledky mého kvalitativního výzkumu. Zkoumám vliv střídavé péče na školní úspěšnost dítěte z pohledu třídních učitelů. Zjišťuji, jak se projevují děti, které žijí po rozvodu rodičů ve střídavé péči, a zajímá mne, zda třídní učitelé zaznamenali určité znaky, které by tyto děti spojovaly.
Střídavá péče a její vliv na školní úspěšnost dítěte v primární škole
Němcová, Kateřina ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Horská, Petra (oponent)
Diplomová práce pojednává o problematice střídavé péče dětí v primární škole ve vztahu k jejich školní úspěšnosti. Na problematiku je nahlíženo pohledem pedagogů primární školy a pohledem školní psycholožky. Teoretická část se zabývá dítětem v primární škole, dítětem se speciálními vzdělávacími potřebami. Dále se věnuje rodině, rodičovské odpovědnosti. Pojednává také o rozvodu, střídavé péči jako takové a školní úspěšnosti a neúspěšnosti. Empirická část si prostřednictvím empirického šetření klade za hlavní cíl přinést odpověď na otázku: "Jaký má střídavá péče vliv na školní úspěšnost dítěte v primární škole?" Zkoumá projevy dětí ve střídavé péči, hledá konkrétní příčiny problémů těchto dětí či konkrétní faktory zajišťující bezproblémový průběh střídavé péče. Shromažďuje doporučení učitelů a školní psycholožky, jak s těmito dětmi pracovat a jak jim pomoci. Přináší také doporučení s kým spolupracovat a jakým způsobem - včetně spolupráce s rodiči. Zobrazuje míru povědomí učitelů o této problematice a jejich osobní názory na tento problém. Výzkum je realizován prostřednictvím dotazníkového šetření a hloubkových rozhovorů s učiteli na prvním stupni základní školy a prostřednictvím rozhovoru se školní psycholožkou. Výsledky empirického šetření ukazují, že má střídavá péče přímý vliv na školní úspěšnost...
Spolek volného času rodiny
DOLEŽELOVÁ TREUOVÁ, Barbora
Ve své bakalářské práci se budu zabývat volným časem rodiny. Cílem tohoto zájmu je inspirovat a pomoci ke zkvalitnění trávení volného času dětí a celé rodiny. Teoretická část bakalářské práce vychází z poznatků vývojové psychologie, dále se opířá o vymezení potřeb dle Maslowa a Matějčka. Definována budou jednotlivá období ve vývoji dítěte. Vzhledem k zaměření mého studia bude středem zájmu dítě od narození do šesti let. Jsou zde uvedeny dopady, jaké má dnešní uspěchaná doba na dětství dnešních dětí, rodin a společnosti. Primárně se zaměřuji na pohled psychologů, pedagogů a dalších odborníků, kteří v širších souvislostech uvádí zmíněné dopady na vzájemné rodinné i přátelské vztahy. Jelikož se v teorii potkávám s kritickým pohledem na smysluplné trávení volného času rodiny v dnešní době, což má za následek nespočet negativních dopadů na jedince, rodiny a společenství, tak praktickou část věnuji dotazníkovému šetření, které přináší data o volném čase dotazujícíh se rodin. Dále zjišťuji zájem o zrealizování spolku pro rodiny s dětmi v obci Netvořice, Sředočeský kraj. V přílohách jsou popsány kroky k založení spolku volného času rodiny, který reálně zakládám. Nedílnou součástí je i návrh programu spolku pro trávení volného času tak, aby nabídka odpovídala požadavkům, vzešlých z dotazníkového šetření. Pro zpracování bakalářské práce bude použita odborná literatura, zúročeny poznatky získané v rámci studia na pedagogické fakultě i zkušenosti z mé praxe.
Adaptace dětí vyrůstajících v pěstounské péči do předškolního zařízení
JIRÁSKOVÁ, Zdislava
Tato bakalářská práce popisuje průběh adaptace dětí vyrůstajících v pěstounské péči do předškolního zařízení. Hledá odpověď na otázku, zda je tento proces odlišný od procesu adaptace dětí vyrůstajících v biologických rodinách a zda je pro dítě z pěstounské péče přínosné stávat se součástí kolektivu vrstevníků. Také se zaměřuje na přístup předškolních pedagogů k tomuto tématu, jejich otevřenost, informovanost a připravenost na integraci těchto dětí do běžného kolektivu. Teoretická část práce se zabývá adaptací a náhradní rodinnou péčí. Během výzkumné části práce byly zrealizovány tři hloubkové rozhovory. V praktické části práce jsou uvedeny nejpodstatnější úryvky z rozhovorů, které z velké části odpovídají na výzkumné otázky. Tyto úryvky byly doplněny vlastním komentářem a podloženy odbornou literaturou. Výsledky práce ukázaly, že adaptace je natolik individuálním procesem, že nelze paušalizovat proces adaptace dětí z pěstounských rodin. Ovšem všichni participanti se shodli na tom, že děti z pěstounských rodin mají specifické chování a že kolektiv vrstevníků je pro tyto děti přínosem. Výzkum také ukázal, že přístup pedagogů je vřelý a téměř vždy profesionální.
Vliv střídavé péče na školní úspěšnost dítěte na prvním stupni základní školy
Dvořáková, Kateřina ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tématem diplomové práce je vliv střídavé péče na školní úspěšnost dítěte. V teoretické části popisuji současnou rodinu a její základní funkce. Mapuji situaci v legislativě v České republice, zabývám se okolnostmi, jak rozhodují české soudy o svěření dětí do péče po rozvodu rodičů, zda se počet dětí žijících ve střídavé péči zvyšuje. Zajímá mne, zda soudy rozhodují v zájmu dítěte. V další části se zaměřuji na definování školní úspěšnosti a chování žáka mladšího školního věku. Naznačuji faktory, které mohou mít vliv na školní úspěch. V praktické části prezentuji výsledky mého kvalitativního výzkumu. Zkoumám vliv střídavé péče na školní úspěšnost dítěte z pohledu třídních učitelů. Zjišťuji, jak se projevují děti, které žijí po rozvodu rodičů ve střídavé péči, a zajímá mne, zda třídní učitelé zaznamenali určité znaky, které by tyto děti spojovaly.
Střídavá péče o dítě po rozvodu rodičů
Hejtmánková, Lenka ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Diplomová práce má povahu teoretické studie. Charakterizuje střídavou péči o děti po rozvodu rodičů jako nejvhodnější porozvodové uspořádání. Tento předpoklad vychází z vývojových změn evropské rodiny od dob francouzské revoluce, vývoje rodinného práva a důležitých aspektů rodinného práva, dále z potřeb dítěte, definice mateřské a otcovské lásky. Tuto hypotézu podporují i výsledky zahraničního výzkumu, které porovnávají život dětí v různém porozvodovém uspořádání. Následně práce pojednává o mediaci jako o vhodné možnosti pomoci rodičům dospět k takovému řešení, které bude vyhovovat všem zúčastněným stranám sporu. Na závěr jsou uvedeny případové studie.
Pěstounská péče na přechodnou dobu v komparaci s kojeneckými ústavy v ČR
DVOŘÁKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá pěstounskou péčí na přechodnou dobu v komparaci s kojeneckými ústavy v ČR. Teoretická práce se zabývá vývojem dítěte do 3 let věku,vymezením základních pojmů, historií náhradní rodinné péče a ústavní výchovy, legislativou, vymezením pěstounské péče na přechodnou dobu, vymezením kojeneckých ústavů a diskusí. Cílem bakalářské práce je na základě studia odborné literatury představit systém pěstounské péče na přechodnou dobu v komparaci se systémem kojeneckých ústavů a zjistit, jaký typ péče o dítě je přínosnější pro dítě a pro stát. Pro naplnění cíle byl využit kvalitativní výzkum formou sekundární analýzy dat. Pro naplnění cíle jsem si zvolila 2 výzkumné otázky: Jaký typ péče je pro dítě přínosnější z hlediska základních potřeb, jaký typ péče je přínosnější pro stát z hlediska finančních nákladů, či personálního zajištění?

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.